2013. december 4., szerda

Szolgáltatók, kábelesek


avagy a tökéletest kereső megoldásaim, vagy a tökéletes megoldás kereséseim,
kereséseim a tökéletes megoldásra, illetve kereséseim a megoldás tökéletességére,
megoldások a tökéletes keresésre, megoldásaim a keresés tökéletességére.
(amint a fenti sorok is mutatják)



A fixtelefonosok fel szoktak hívni kb. havonta a jobbnál-jobb ajánlataikkal, ami már nagyon kezdett idegesíteni. Eddig szépen beszéltem velük, de most az önképző ordítozásoknak köszönhetően sikerült rögtön a köszönés után spontán káromkodásba kezdjek, mire visszaszóltak a vonal másik végéről, hogy vegyek vissza a hangnemből, mert ő nem egy egyszerű ügynök, hanem ő küldi le a listákat, hogy kiket hívogassanak, és ha így beszélek akkor az összes listán rajta leszek. Erre visszaváltottam a normál udvarias üzemmódba, bocsánatot kértem, ő pedig megígérte, hogy többet nem hívnak.

Aztán bementem a kábelszolgáltatómhoz, hogy megérdeklődjem (megkérdőjelezzem), mi a kínálat mostanában. Már rég nem hosszabbítottunk szerződést, valószínűleg azért mert nem is használjuk, de feltűnt, hogy valami nincs rendben, mert nagy ritkán mikor néznénk, nincs mit. Kiderült hogy időközben mindenki és minden adó átment digitálisba.

Én addig nem írok alá semmilyen szerződést amíg át nem nézem az egész piacot, így hát elmentem az előző szolgáltatónkhoz is. Kiderült, hogy ők egy kicsit másabbat, de most már talán jobbat is adnak és mindezt ráadásul olcsóbban. Meg is bántam az érdeklődést, mert eszembe jutott, hogy tőlük is milyen nehéz volt megszabadulni annak idején. Tudtam, hogy milyen komplikált váltani, az aktuális nem akar engedni, a másik meg jönne egyből.

De rászántam magam és bementem, hogy szóljak, hogy váltok. Azt mondták, hogy ez van, de van 30 nap felmondási idő, egyébként meg tudnak adni ők is 10% kedvezményt. Mondom rendben, akkor maradok, még akkor is ha most már nem ők a legjobbak, de legalább nem lesz komplikáció, ami a mindenkori legideálisabb megoldásaim szükséges velejárója.

Kezdik bevinni az adatokat, de szólnak, hogy baj van, a rendszer nem ad 10%-ot, csak 20-at. Így hát adnak 20-at, de nem adják ingyen a nemtomit s akkor kb. ugyanott lesz az ár, mint amit ígértek. Mondom rendben, ki is töltik a papírokat s a végén szólok, mint a nyuszika a viccben a medve komának, hogy azért nem lehetne azt a digitális nemtommit is ingyen. Azt mondják, hogy dehogynem és szépen azt is kikorektúrázták zéróra.

Felbuzdulva a történteken hazafele menet felhívtam a mobilszolgáltatómat is, hogy lemondjam a bérletet kártyásra, hisz újabban ott nagyobbak a lehetőségek. Azt mondták, miután fél óra zenélés után felvették a kagylót, hogy ugyan már ne mondjam le mert az komplikált, inkább megadják nekem nagyjából ugyanazt a lehetőséget ugyanannyi pénzért, vagyis kb. kétszer annyit mint ami eddig volt plusz még netet is ugyanazért a minimális összegért aminél nem vagyok és soha nem is leszek hajlandó egy fityinggel sem többet fizetni. Mint utólag kiderült hátrányai is vannak az apróbetűs részeknél, például az ilyen kedvezményes bérletre nem lehet telefont vásárolni.

Még aznap el akartam menni egy kocsit is letesztelni, amelyik éppen annyira nem tetszett, ezért féltem, hogy nehogy rám sózzák féláron.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése